Verbindend leren = interprofessioneel leren en werken

 

Ineke Pet en Lisa Stevens schrijven om beurten over het unieke concept van ‘Verbindend leren’.

Linkenleggen = interprofessioneel leren en werken

Ineke schreef in haar vorige blog over het boekje ‘Vrede kun je leren’ waarin uitgelegd word hoe je kunt werken aan vrede met je zelf en een vreedzame samenleving thuis, op school en op het werk. En daar moet ik aan denken bij de ontmoeting  met een docent van de HAN die werkt in het SPARKcenter Presikhaaf.  Een SPARKcenter creëert in de wijk en met de wijk één innovatief zorgwerk- en leerlandschap dat het functioneren, participeren en de gezondheid van bewoners verbetert.

Enthousiast vertelt ze hoe ze inter-professionele leergroepen van de Han begeleidt bij onderzoeksprojecten in de wijk, voor de wijk. Hoe dat gezamenlijke leren in leergroepen zelf steeds opnieuw om verbinding vraagt, zowel van de student als van de docent. Verbinding met jezelf, met de groep en met de wijk als onderzoeksveld. Het individuele leren in het klaslokaal is vervangen door het gezamenlijke leren in de wijk. En het werkt!

Sparkcentres

Het SPARKcenter is gehuisvest in het prachtige multifunctioneel centrum Presikhaven. En de grootste uitdaging is misschien nog wel om alle verschillende partijen die in het multifunctioneel centrum aanwezig zijn met elkaar te verbinden. In het centrum werken ze naast elkaar en nog te weinig met elkaar. Hoe kom jij van verbindend leren naar verbindend werken?

http://www.mfcpresikhaven.nl

Lisa

Meer informatie over de workshop cyclus:
https://youtu.be/J43j_MdssVc
http://www.atalanta-training.nl/evenementen/verbindend-leren-arnhem/

 

Comments are closed.